Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Władze Dziekańskie kadencji 2020-2024 | Wydział Leśny i Technologii Drewna

Władze Dziekańskie kadencji 2020-2024

Ewaluacja dyscyplin naukowych, rozwój i umiędzynarodowianie działalności naukowej oraz dydaktycznej to jedne z najważniejszych wyzwań stojących przed nowymi władzami dziekańskimi sześciu wydziałów Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Na czele czterech z nich zasiedli dziekani, którzy piastowali już te funkcje w poprzedniej kadencji, natomiast dwa wydziały mają nowych liderów.

Na czele Wydziału Rolnictwa, Ogrodnictwa i Bioinżynierii stanęła ponownie prof. dr hab. Anna Kryszak, która we władzach dziekańskich zasiada od 2008 roku najpierw jako prodziekan Wydziału, a następnie od 2016 roku - dziekan. Aktywnie zaangażowana w działalność Uczelni jako członek: Senatu UPP (2016-2020), Rektorskiej Rady Dydaktycznej (2008-2012), Rektorskiej Komisji ds. Nagród i Wyróżnień Studenckich (2009-2012), Komisji ds. opracowania Regulaminu Studiów (2012) oraz wielu komisji wydziałowych. W kadencji 2020-2024 jako najważniejsze zadanie stojące przed społecznością Wydziału wskazuje uzyskanie w najbliższej ewaluacji kategorii A przez dyscyplinę naukową rolnictwo i ogrodnictwo. Jako istotne działania w tej kadencji zapowiada również integrację i rozwój nowego Wydziału Rolnictwa, Ogrodnictwa i Bioinżynierii oraz zapewnienie wysokiej jakości kształcenia i jego umiędzynarodowianie.

Zespół prodziekanów Wydziału Rolnictwa, Ogrodnictwa i Bioinżynierii:

prodziekani ds. studiów:

prof. UPP dr hab. Piotr Urbański 
prof. dr hab. Daniel Lipiński
prof. UPP dr hab. Zuzanna Sawinska.

Wydziałowi Leśnemu i Technologii Drewna (WLD)  przewodzi prof. dr hab. Piotr Łakomy, od 1990 r. związany zawodowo z uczelnią. Może poszczycić się znaczącym dorobkiem naukowym, który powstał między innymi podczas kierowania lub udziału w 28 projektach badawczych krajowych i międzynarodowych. Stanowisko dziekana Wydziału Leśnego zajmuje od roku 2015, wcześniej będąc prodziekanem ds. nauki Wydziału Leśnego (2009-2012) oraz prodziekanem ds. nauki i rozwoju tego Wydziału (2012-2015). Od 2017 r. jest kierownikiem Katedry Fitopatologii Leśnej. Aktywnie działał również jako członek wielu komisji wydziałowych i uczelnianych, a także 23 instytucji, organizacji, towarzystw i zespołów eksperckich. Głównymi wyzwaniami stojącymi przed dziekanem, kolegium dziekańskim oraz całą społecznością Wydziału jest: integracja wewnętrzna WLD, dydaktyka w warunkach trwającej epidemii COVID-19, konieczność sprostania globalnej konkurencji w nauce, przeniesienie akcentu na aplikacyjny charakter nauki, wypracowanie wspólnych celów i dążenie do nich wspólnymi siłami oraz pragmatyczne pogodzenie wielu interesów. 

Zespół prodziekanów Wydziału Leśnego i Technologii Drewna:

prodziekani ds. studiów:

prof. UPP dr hab. Robert Kuźmiński
prof. UPP dr hab. Edward Roszyk
dr hab. Janusz Szmyt
prodziekan ds. finansów: prof. dr hab. Krzysztof Adamowicz.

Na dziekana Wydziału Medycyny Weterynaryjnej i Nauk o Zwierzętach została wybrana prof. dr hab. Małgorzata Szumacher, posiadająca znaczący dorobek naukowy i aktywnie działająca na rzecz UPP oraz innych jednostek związanych z nauką. W latach 2005-2008 pełniła funkcję prodziekana ds. studiów, w latach 2008-2016, przez dwie kadencje, była dziekanem Wydziału Medycyny Weterynaryjnej i Nauk o Zwierzętach, a od 2015 roku jest Przewodniczącą Rady Naukowej Instytutu Fizjologii i Żywienia Zwierząt Polskiej Akademii Nauk w Jabłonnie. Była członkiem wielu komisji oraz zespołów, w tym Zespołu Ewaluacyjnego Komitetu Ewaluacji Jednostek Naukowych. Zamierzenia władz dziekańskich będą realizowane w ścisłej współpracy z przewodniczącymi rad naukowych dyscyplin oraz społecznością Wydziału, a obejmą przede wszystkim: podnoszenie pozycji naukowej Wydziału, uzyskanie możliwie wysokiej oceny parametrycznej poszczególnych dyscyplin, zapewnienie dostępu do najnowocześniejszej bazy laboratoryjnej, hodowlanej i klinicznej dla wszystkich pracowników. Działania te mają zapewnić jak najwyższą jakość prowadzonych zajęć dydaktycznych zarówno w formie stacjonarnej, jak i on-line, a także zintensyfikowanie współpracy z zapleczem gospodarczym.