Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility "Tuk tukiem przez krainę herbaty" - Lasy Świata - Sri Lanka 2024 (część 1) | Wydział Leśny i Technologii Drewna

"Tuk tukiem przez krainę herbaty" - Lasy Świata - Sri Lanka 2024 (część 1)

Dziesiąta – jubileuszowa – edycja Lasów Świata rozpoczęła się 6 lutego 2024 roku o godzinie 4:00 na lotnisku Ławica w Poznaniu. Dalej odbył się przelot do Monachium, a z Monachium do Bombaju, gdzie po dwudziestu godzinach podróży polecieliśmy do naszego punktu docelowego – na zieloną Sri Lankę. Przywitał nas ciepły, wilgotny klimat, liczne kolorowe tuk tuki oraz gorący Ocean Indyjski. Pierwszego dnia wybraliśmy się na wycieczkę do miasta Kolombo. Tam odbył się rejs statkiem, podczas którego obserwowaliśmy zimorodki, a nawet śpiącego warana paskowanego. Dalej tuk tukiem udaliśmy się do egzotycznego ogrodu Ajurwedy. Występowały tam imbir, aloes, kakaowiec czy papaja, o których uzdrowicielskich mocach opowiadał nam miejscowy doktor. Kolejnego dnia zmieniliśmy swoją lokalizację na miasto Kandy. Tam swoim pięknem urzekł nas Royal Botanic Garden, w którym przecinające się ścieżki ozdabiają majestatyczne palmy, bambusy, paprocie, liczne sukulenty i piękne kwiaty z rodziny storczykowatych. Ostatnim punktem była plantacja herbaty, na szczycie której wznosiła się buddyjska świątynia.